Historia potęgi De Dietrich: Pomysły na marketing

Przez Monika
W Historia De Dietrich
Wrzesień 6, 2016
0 komentarzy
539 Views

W dzisiejszych czasach reklamowanie produktów może odbywać się w różnorodny sposób. Internet, radio czy telewizja dają nam nieskończenie wiele możliwości na zaprezentowanie firmy i jej dorobku. Mimo że kiedyś nie było aż takich możliwości, to marka De Dietrich doskonale wiedziała, że podstawą sukcesu jest dobra reklama. Jak sobie radzili?

Od począmarketingtku swojej działalności firma stawiała na katalogi, w których informowała o swoich najnowszych produktach. Foldery były wykonywane ręcznie, później zamieszczano w nich fotografie. Pierwszy znany katalog jest datowany na 1 stycznia 1875 roku. Przy produkcie zamieszczano opis, wymiary oraz cenę.

Kolejnym środkiem przekazu były plakaty, dzięki którym marka promowała się w przemyśle samochodowym. Na plakacie zamieszczono również pierwszy model kotła z serii “Diamant”.

Stawiano również na hasła reklamowe: “Dla zapewnienia maksymalnego bezpieczeństwa wybierz De Dietrich”.

Firma od początku przywiązywała bardzo dużą wagę do miejsca swojego pochodzenia oraz do tradycji. Firma stworzyła między innymi serię plakatów, które nawiązywały do Alzacji. Jedno z haseł reklamowych brzmiało: “Nie można być bardziej upartym niż Alzatczyk! To dobrze. Jesteśmy jeszcze bardziej wymagający niż Ty. Reklamując najnowsze modele kuchenek, nawiązywano z kolei do przełomowych momentów w historii firmy. “Wierzyliśmy w kolej. Wierzymy w elektronikę.”

Kolejnymarketing_1m zabiegiem marketingowym zastosowanym przez zarząd firmy było stworzenie autorskiej książki kucharskiej, która jednocześnie promowała kuchenki.

Przedsiębiorstwo dużą uwagę skupiało na designie swoich produktów. Prekursorką wprowadzenia ozdobnych elementów na zwykłych urządzeniach jest niewątpliwie Amélie de Dietrich, która dzięki swojej dużej kreatywności wzbogaciła produkty firmy o niebanalne wzornictwo. Od tamtej pory przedsiębiorstwo dbało nie tylko o funkcjonalność, ale również o wygląd swoich wyrobów. W 1979 roku firma otrzymała nawet prestiżową francuską nagrodę za wzornictwo przemysłowe.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

komentarze z facebooka: